logo

Carlotta - the museum database

Försäljningsarbete och reklam (446) :: 446

Object description
Sales promotion, metoder använda av industri- och affärsföretag för produkternas avyttring (ex. försäljare, skyltning, rabatterbjudanden, utsträckt kredit); Marknadsundersökningar; Försäljningskampanjer; Specialister (ex. försäljningschef, handelsresande); Användning och utveckling av annonsering; Medier (ex. affischer, reklampost, annonstavlor, tidningar och tidskrifter, radio); Särskild teknik och forskning; Program för annonsering; Specialister (ex. reklamkonsulter, annonsförfattare); Reklambyråer; Regelverk och lagstiftning;
OCM-kod
446
Visat namn
Försäljningsarbete och reklam (446)
Beskrivning
Sales promotion, metoder använda av industri- och affärsföretag för produkternas avyttring (ex. försäljare, skyltning, rabatterbjudanden, utsträckt kredit); Marknadsundersökningar; Försäljningskampanjer; Specialister (ex. försäljningschef, handelsresande); Användning och utveckling av annonsering; Medier (ex. affischer, reklampost, annonstavlor, tidningar och tidskrifter, radio); Särskild teknik och forskning; Program för annonsering; Specialister (ex. reklamkonsulter, annonsförfattare); Reklambyråer; Regelverk och lagstiftning;
Webblänk - url
kulturnav.org
Belongs to Lista: OCM bredare
Försäljning och marknadsföring (440) :: 440