logo

Carlotta - the museum database

Berg, Fridtjuv, 1851-1916 :: person

  1. Thumbnail
    Bibliotek: MM:168
    Titel - huvudtitel: Religionsundervisningen i folkskolan
    Time:
    1915
    Person:
    Berg, Fridtjuv, 1851-1916
  2. Thumbnail
    Bibliotek: MM:231
    Titel - huvudtitel: Individualitet eller schablon : Det är frågan
    Time:
    1905
    Person:
    Berg, Fridtjuv, 1851-1916, Svensk läraretidnings förlag
  3. Thumbnail
    Bibliotek: MM:236
    Titel - huvudtitel: Om behandlingen af sedligt försummade och vanartade barn
    Time:
    1900
    Person:
    Berg, Fridtjuv, 1851-1916
  4. Thumbnail
    Bibliotek: MM:237
    Titel - huvudtitel: Nutidsfrågor på uppfostrans område
    Time:
    1911
    Person:
    Berg, Fridtjuv, 1851-1916
  5. Thumbnail
    Bibliotek: MM:238
    Titel - huvudtitel: Stafnings-reformen
    Time:
    1902
    Person:
    Berg, Fridtjuv, 1851-1916
  6. Thumbnail
    Bibliotek: MM:239
    Titel - huvudtitel: Hur folkskolestadgan tillkom
    Time:
    1942
    Person:
    Berg, Fridtjuv, 1851-1916, Svensk läraretidnings förlag
  7. Thumbnail
    Bibliotek: MM:472
    Titel - huvudtitel: Några minnesblad
    Time:
    1916
    Person:
    Berg, Fridtjuv, 1851-1916, Svenska Andelsförlaget
  8. Thumbnail
    Bibliotek: MM:830
    Titel - huvudtitel: Pedagogiska skrifter 1911 no:1-3
    Time:
    1911
    Person:
    Berg, Fridtjuv, 1851-1916, Sandberg, Alvida, 1865-1953, Sjöholm, L. G., 1877-1970
  9. Thumbnail
    Bibliotek: MM:1123
    Titel - huvudtitel: Pedagogiska skrifter 1911 no:55, 86, 87, 100, 101, 121 och 123
    Time:
    1911
    Person:
    Berg, Fridtjuv, 1851-1916
  10. Thumbnail
    Bibliotek: MM:36138
    Titel - huvudtitel: Folkskolan såsom bottenskola
    Time:
    [1992]
    Person:
    Berg, Fridtjuv, 1851-1916, Lärarförb (MM)
  11. Thumbnail
    bild
    Objekt: SkM:21233
    Sakord: böcker, geografi, lärobok
    Time:
    1899, 1929-03-04
    Person:
    Berg, Fridtjuv, 1851-1916

Leave a comment

You can comment on the object here. We moderate all comments before publishing.